October 1st & 2nd 2025

About us

De nieuwe dynamische vrachtwagenweegschalen van BATSCH zijn uniek in de wereld, omdat de legale voor de handel weegschalen met SysTec gewichtsindicatoren een nauwkeurigheid van +/- 1 procent kunnen bereiken bij een rijsnelheid van maximaal 35 km/u. De wettelijk afdwingbare weegresultaten kunnen in realtime naar de EDP worden gestuurd – in geval van een te zwaar beladen vrachtwagen is een directe boete mogelijk.

Er wordt volledig voldaan aan de eisen van EU-richtlijn 2015/719 – volgens deze richtlijn moeten alle EU-lidstaten in 2021 maatregelen nemen om te kunnen vaststellen of de toegestane aslasten of totale massa’s van voertuigen zijn overschreden. Zo leveren de door W&M goedgekeurde Weigh-in-Motion-systemen, die met succes in gebruik zijn bij de verkeerscontrolepost op de noordelijke snelweg A5 in Oostenrijk, een belangrijke bijdrage aan een betere verkeersveiligheid. Dankzij de voertuigweegschalen gebeuren er minder ongevallen door te zwaar beladen vrachtwagens. Bovendien worden de economische kosten gedrukt door minder schade aan de wegen.

Het evaluatiesysteem van de dynamische weegbrug voor vrachtwagens bestaat uit een netwerk van meerdere SysTec-weegterminals, die op gecoördineerde wijze en onafhankelijk van elkaar de deelresultaten van de weergegeven gewichten bepalen. In deze veeleisende toepassing waren de hoge updatefrequenties van de snelle SysTec-weegelektronica een belangrijk criterium. “De verscheidenheid aan toepassingen in de weegschaal- en softwaresector vereist voortdurende innovatie en verdere ontwikkeling om de door ons bereikte marktpositie te behouden en verder uit te breiden! Daarom gebruiken wij slimme en legale weegterminals van SysTec, omdat die flexibel aan onze eisen kunnen worden aangepast. Onze nieuwe Weigh-in-Motion systemen zijn een mijlpaal in het dynamisch wegen van vrachtwagens,” zegt Hans Batsch, Managing Director van BATSCH Waagen & EDV GmbH & Co KG.

Products

News

Job Ads

Scroll to Top